esmaspäev, 9. november 2020

Kaks huvitavat IT juhti

 IT valdkonnas on väga palju erinevaid tuntud juhte olnud. Mõne puhul pole kerge alati öelda, milline juhitüüp keegi on - inimesed võivad olla mitmekülgsed või aja jooksul oma juhtimisstiili muuta.

Esimene juht, kellest otsustasin veidi kirjutada, on Steve Ballmer. Pikaaegse Microsofti juhina tegi tema täpselt seda, mida mainisisn - muutis oma juhistiili vastavalt saadud kriitikale. Alguses silma paistnud erilise avaliku esineja asemel oli hiljem tavaline ning kohati igav kõnepidaja. Steve Ballmerit võiks lugeda teavitaja/suhtleja juhitüübiks, kuid seda mitte üldse edukana. Ta pigem lasi ennast isoleerida infost ja selle tagajärjena jäid mõnedki vajalikud muutused tegemata, kuna Ballmeril puudus kogu vajalik info. 

Samuti olen leidnud netist Ballmeri kohta juhina, et tegelikkuses oli ta üsnagi müügimehe tüüpi inimene. Selle asemel, et keskenduda innovatsioonile, uute toodete arendamisele, keskendus tema rohkem Microsofti toodete suurte ostjate heaolule, nendega suhtlemisele ja neile mingite ideede maha rääkimisele. Tegelikkuses toodete heast kvaliteedist või uuenduslikkusest tema väga ei huvitunud. Selle jättis rohkem töötajate hooleks. Samuti lugesin, et ta ei suutnud hästi valida alluvaid. Nimelt keskenduti tema juhtimisajal peamiselt potentsiaalsete töötajate hulgast nende kõige targemate või kõige rohkemate oskustega inimeste välja selekteerimisele, kuid jäeti arvestamata nende koostööoskusega. Netist leitu põhjal tundub, et Ballmeri juhtimise ajal oli Microsofti väga palju väga kompetentseid arendajaid jm töötajaid, kuid neist paljud olid liiga ennasttäis, liiga suurte egodega ja seega oli keeruline neid kõiki panna omavahel head koostööd tegema ning samuti polnud nad nii oma tiimile ja ka liidrile ustavad, vaid huvitusid kõik pigem võimalikult palju karjääriredelil arenemisest. 

Ballmerit võib lugeda ka juhitüüpideks esimeseks - lihtsalt juhiks. Hoolimata nii mõnestki puudujäägist või ebaõnnestumisest juhina, oli tal siht silme ees ja ta siiski töötas selle nimel, et sinna jõuda. Ta soovis teha võimalikult rahvusvahelist äri ja koostööd ning selles osas saavutas tema juhtimisajal Microsofti pigem edu. Kuigi Microsoft oli juba vägagi globaalne, siis Ballmeri ajal arendati seda osa veel enam ja selles osas võib teda edukaks lugeda.

Teine juht, kellest on huvitav rääkida, on Satya Nadella - Ballmerilt Microsofti juhirolli ülevõtnu. Nadella tuli juhipositsioonile juba ideega väga palju enda eelkäijast erineda ning muuta Microsofti prioriteete. Esimese asjana ta otsustas olla individuaalselt toetavam ja üldiselt tunnustada rohkem. Oluline on üldiselt areng ja innovaatilisus rohkem. Nadella, eriti võrreldes Ballmeriga, keskendub rohkem toodetele ja uute lahenduste välja arendamiselem, mitte vaid heale müügitööle. 

Nadellat võiks lugeda treeneriks/juhendajaks. Tema eesmärk oli rohkem valida inimesi, kes on huvitatud koostööst ja hea toote arendamisest, mitte ainult karjääri edendamisest. Samuti on Nadella ise maininud, et tema jaoks on juhi puhul väga oluline selgus, mistõttu võiks teda lugeda ka edukaks teavitajaks/suhtlejaks. Viimasega sobib kokku ka tema soov olla positiivne ja toetav oma töötajatega. Samuti on Nadellal juhina ka arengumootori omadusi. Tema eesmärk on keskenduda sellele, mis viib tiimi edasiarengule ja aitab luua toetavat ning innovatsiooni propageerivat keskkonda. 

Kokkuvõttes on tegemist kahe väga erineva juhiga samas organisatsioonis ning seda on näha ka ettevõtte aktuaalsusest ühiskonnas. Kui Ballmeri juhtimisajal kaotas Microsoft usaldust ja tundus, et võib alustada allakäiku, siis Nadella juhtimise alla on firma uuesti näidanud relevantsust ja innovaatilisust, mis on IT maailmas kindlasti üks olulisemaid aspekte, kui tahta jätkuvalt turul juhtida ja tarbijates usaldust ning huvi tekitada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

IT-turvarisk - pettused

Internetipettused on kahjuks tänapäeval (ja juba mõnda aega) üsna levinud nähtus. F-Secure'i (IT-alase truvalisusega tegelev ja selleala...